Skip to main content

“We willen meer kwaliteit leveren”

By 5 augustus 2017Voorpagina

Het is augustus. Een nieuw seizoen staat voor de deur. Spelers staan te popelen. Zo ook de typvingers en creatieve radartjes van de redactieleden van Handbal Inside. Net als de meeste clubs in de voorbereiding wil Handbal Inside stappen maken. “Het groepjes liefhebbers – bestaande uit de redactieleden, fotografen en designers – wil vooruit.”

Advertentie

Sinds de oprichting van het nieuwste handbalplatform van Nederland in december 2015 heeft Handbal Inside bijna vijfentwintigduizend vrienden mogen verwelkomen op Facebook. “Waanzinnig. Maar ook offline zijn we gegroeid”, vindt redactielid Stijn Steenhuis. “Denk aan het Handbal Inside Magazine, het mediapartnerschap met het NHV en de Handbal Inside Hoodies. Stappen waar we trots op zijn. Het is belangrijk dat Handbal Inside meer body krijgt.”

“Het hobby-matige karakter waarmee Handbal Inside is begonnen maakt plaats”

Met internet en social media als perfect verlengstuk heeft Handbal Inside een goed seizoen achter de rug. “Ook wij hebben de finale om het landskampioenschap bereikt”, lacht Steenhuis. “De vele likes, reacties, tips, mailtjes en abonnees geven heel veel voldoening. Het hobby-matige karakter waarmee Handbal Inside is begonnen maakt plaats voor een échte sportwebsite met bestaansrecht. Vanuit die rol zijn we gretig.”

Lange weg
“In het nieuwe seizoen is de kwaliteit van onze berichtgeving een belangrijke pijler. We willen meer kwaliteit leveren”, verklapt het Drentse redactielid. “Internet en social media geven ons de kans nieuws, artikelen, columns – noem maar op – op verschillende wijzen te serveren aan het publiek. Daarmee kunnen we spelen en de ‘insider’ op een prettige manier verrassen. Verder groeit ons netwerk, waardoor we steeds meer en sneller nieuws kunnen brengen. Enorm waardevol.”

Advertentie

“Hoe kunnen we ervoor zorgen dat we beroepsmatig met Handbal Inside aan de slag kunnen?”

Ook op commercieel vlak wil Handbal Inside zich ontwikkelen. “Het groepjes liefhebbers – bestaande uit de redactieleden, fotografen en designers – wil vooruit”, begint Steenhuis. “Daarbij komt een stukje commercie kijken. We stellen steeds vaker de vraag: hoe kunnen we ervoor zorgen dat we beroepsmatig met Handbal Inside aan de slag kunnen? Op dit vlak leren we iedere week, maar er is vooral nog een lange weg te gaan. De handbalsport is klein. Maar het wereldje bestaat uit heel veel liefhebbers, dat hebben we gemerkt en houden we ons aan vast.”

Energie
In augustus staat de voorbereiding op het nieuwe zaalseizoen op de agenda. “In de speciale rubriek ‘Pre-season’ gaan we wekelijks toeleven naar de start van het seizoen 2017/2018”, besluit het 23-jarige redactielid. “Zo’n voorbeeld van een frisse manier waarop we nieuws willen aanbieden aan de bezoekers van onze website. Out-of-the-box denken geeft ons het allermeeste energie. Daar hopen we in het nieuwe jaar steeds meer tijd voor vrij te kunnen maken.”

Foto: FotoReza

Advertentie