De aangescherpte maatregel dat er geen publiek bij sportwedstrijden toegestaan is, heeft over heel Nederland voor creatieve oplossingen gezorgd.
Tot en met de derde week van oktober is publiek niet welkom in de hal. Dit om het besmettingscijfer in het land in te dammen. De handicap zorgde dit weekend voor creativiteit bij verenigingen.
Social media of liveblog
Om thuisblijvers toch op de hoogte te houden zijn clubs aan de slag gegaan met alternatieven. Middels een livestream konden fans, veilig vanuit huis, toch de verrichtingen van de plaatselijke trots meemaken. Soms door de lens van een professionele camera, soms met smartphone live op Facebook.
Sommige verenigingen schroefden het aantal posts, denk aan stories op Instagram, op social media op. Ook werden liveblogs ingezet om het thuisfront van minuut tot minuut op de hoogte te houden. Daarmee kregen ook sponsoren, die bijvoorbeeld door shirtsponsoring mikken op reclame, online door een plekje, link of logo op de website toch de nodige zichtbaarheid.
Denken in kansen
Het coronavirus dwingt ons ertoe geduldig te zijn. Dit weekend heeft uitgewezen dat veel clubs niet bij de pakken neer gaan zitten en willen denken in, veilige, kansen.
Foto: Jaap van der Pijll