Deze week viel de allereerste editie van Handbal Inside Magazine op de deurmat. De redactie van het handbalplatform gaat dit seizoen het kunstje nog drie keer herhalen. Redactielid Kevin Kreuger blikt terug op een hectische maand.
“Op Tweede Paasdag kwam het idee voor het eerst naar voren. In de Ikea in Hengelo”, blikt Kreuger even terug. “Na de zomer bleek uit een enquête die we online hadden uitgezet dat handballend Nederland zat te wachten op een handbalmagazine. Dus zijn we de uitdaging aangegaan.”
“Het is vooral een kwestie van doen”
Onervaren op het gebied van magazines dook de tweemansredactie van Handbal Inside in de tijdschriftenwereld. “Het is vooral een kwestie van doen. Ik heb me vooral gefocust op de verkoop, planning en distributie, terwijl Stijn samen met designer Jasper Steenhuis invulling aan het blad gaf.” Uiteindelijk schreef Kreuger onder meer het diepte-interview met voormalig bondscoach Henk Groener.
Feedback
“Ik ben tevreden met het eindresultaat en ook de reacties die we terugkregen waren overwegend positief. Toch weet ik dat het beter kan en moet”, is Kreuger stellig. “De foutjes moeten eruit. Door de onervarenheid van onze smalle redactie sluipen die er helaas in. Daarin zullen we stappen moeten maken en dus zal er bij de volgende editie meer energie gestoken moeten worden in de eindredactie. Aan wie ik sowieso een groot compliment moet maken is onze designer en de meewerkende fotografen. Het blad ziet er smaakvol en professioneel uit. Dat willen we uitstralen.”
“Weet dat het beter kan en moet”
Kreuger, zelf linkerhoekspeler in de eredivisie, is blij met de input van de lezers. “We hebben al onze lezers om feedback gevraagd”, legt de 28-jarige marketeer uit. “Wij willen samen met de liefhebbers een magazine maken. Iedere tip is welkom en nemen we mee om de volgende editie weer beter te maken.”
Merchandise
Het Amsterdamse redactielid wil stappen maken met het magazine én Handbal Inside. “We zijn als Handbal Inside elf maanden bezig. Na een succesvol eerste jaar willen we vooruit. We hopen in de toekomst nog meer tijd te kunnen steken in het platform. Met alle facetten die daarbij horen. Denk daarbij aan de online berichtgeving, het magazine, maar ook aan merchandise en nog veel meer video’s. Er zijn nog ontzettend veel mogelijkheden.”